Kehittynyt pelien tekoäly (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD7015-LTA22M1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 23.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Seppo Nevalainen
- Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen
- Ryhmät
-
LTDNS19Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019
- Opintojakso
- LTD7015
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.