Pelikehityksen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD7012-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2022 - 23.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 70
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Seppo Nevalainen
- Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen
- Ryhmät
-
DTNS21Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2021
- Opintojakso
- LTD7012
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
- Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
- Tunnet pelien keskeiset GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit..
- Osaat toteuttaa 2D-pelihahmon pelimoottorin avulla.
- Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle 2D-pelille.
- Tunnistat eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
- Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
- Osaat käsitellä ääniassetteja pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
- Tiedät mitä pelillistäminen tarkoittaa.
- Tunnistat pelisuunnittelun eri menetelmiä.
- Osaat luoda pelikenttiä pelimoottorin avulla.
- Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
- Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
- Osaat luoda peliobjekteja valmiista ja tuoduista asseteista pelimoottorissa.
Sisältö
- Pelisuunnittelu
- 2D-pelin toteuttaminen
- Visuaalinen skriptaus
- Pelimoottorin käyttö