Siirry suoraan sisältöön

Pelikehityksen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTD7012-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
DTNS21
Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2021
Opintojakso
LTD7012

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

- Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
- Tunnet pelien keskeiset GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit..
- Osaat toteuttaa 2D-pelihahmon pelimoottorin avulla.
- Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle 2D-pelille.
- Tunnistat eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
- Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
- Osaat käsitellä ääniassetteja pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
- Tiedät mitä pelillistäminen tarkoittaa.
- Tunnistat pelisuunnittelun eri menetelmiä.
- Osaat luoda pelikenttiä pelimoottorin avulla.
- Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
- Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
- Osaat luoda peliobjekteja valmiista ja tuoduista asseteista pelimoottorissa.

Sisältö

- Pelisuunnittelu
- 2D-pelin toteuttaminen
- Visuaalinen skriptaus
- Pelimoottorin käyttö

Siirry alkuun