Pelien tekoäly (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTD6050-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2022 - 31.10.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.01.2023 - 12.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Seppo Nevalainen
- Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen
- Ryhmät
-
LTDNS20Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2020
- Opintojakso
- LTD6050
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
- Tiedät pelien tekoäly historian keskeiset kehitysvaiheet.
- Tunnistat pelitekoälyn eri osa-alueet ja niiden keskeiset sovelluskohteet eri peligenreissä.
- Ymmärrät ohjauskäyttäytymisten perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät dialogijärjestelmien perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät reitinhaun perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät ei-pelaajahahmon päättelyn perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
Sisältö
Kurssilla luodaan yleiskatsaus pelitekoälyn historiaan ja tämän hetken eri sovellutuksiin. Kurssilla tarkastellaan erityisesti ohjauskäyttäytymisiä, dialogijärjestelmiä, reitinhakua ja ei-pelaajahahmon päättelyä. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat myös toteutetaan käytännössä osana peliprojektia.