Skip to main content

Basics of Digital Marketing (5 cr)

Code: LL10086-3001

General information


Enrollment
01.04.2023 - 27.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.08.2023 - 22.10.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Open University of Applied Sciences Studies
Teachers
Lotta Lilja
Teacher in charge
Lotta Lilja
Scheduling groups
Avoimen opiskelijat (Size: 20 . Open UAS : 20.)
Tutkinto-opiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Open UAS students
Degree students
Course
LL10086

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Content

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Location and time

Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.

Materials

Annetaan opintojaksolla

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.

Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.

Huom. Voit aloitta opiskelun jo elokuun puolella.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää

Qualifications

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Go back to top of page