Basics of Digital Marketing (5 cr)
Code: LL10086-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2023 - 27.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.08.2023 - 22.10.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Open University of Applied Sciences Studies
- Teachers
- Lotta Lilja
- Teacher in charge
- Lotta Lilja
- Scheduling groups
- Avoimen opiskelijat (Size: 20 . Open UAS : 20.)
- Tutkinto-opiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Open UAS students
- Degree students
- Course
- LL10086
Evaluation scale
H-5
Objective
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Content
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Location and time
Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.
Materials
Annetaan opintojaksolla
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.
Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.
Huom. Voit aloitta opiskelun jo elokuun puolella.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää
Qualifications
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.