Business Plan (4 cr)
Code: LL10016-3001
General information
- Enrollment
- 01.10.2022 - 31.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 28.05.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Daniel Bågeberg
- Jani Kettunen
- Teacher in charge
- Daniel Bågeberg
- Groups
-
LLNS22BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2022
- Course
- LL10016
Evaluation scale
H-5
Objective
You will understand the importance of a business plan in the early stages of a business and in the stages of business development. When preparing a business plan, you will use the assignment portfolio created during the course Basics of Business and Marketing. You will develop your legal and financial skills as part of the content of the business plan. You further process your business idea into a business plan.
Content
Content of the Business Plan:
1. Business idea, innovation
2. Business model
3. Product or service, value proposition
4. Customers, market research
5. Market situation and competitors
6. Sales and marketing: customer relationship, channels, communication, pricing
7. Production: production processes, premises, location, means of production, need for capital, product development
8. Workforce, company form, company organization and management, competence development
9. Staff welfare
10..Partners and stakeholders
11. Revenue and costs: preliminary financial plan and preliminary profitability, liquidity, investment and financing calculations
12. Risks and limitations
13. Self-assessment: own competence, SWOT-analysis of oneself and the company, conclusions from the business plan.
Coaching and implementation of a drama performance
Location and time
Virikeluennot tiistaisin ja lähivalmennukset dialogeissa torstaisin.
Materials
Yrityksen asiakasmarkkinointi Bergström & Leppänen 2021.
Viitala-Jylhä: Liiketoimintaosaaminen 2014 tai uudempi painos.
Sekä muu opettajien antama materiaali
Eduhousen virtuaalinen oppimateriaali
Teaching methods
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opintojaksolla hyödynnetään tiimipedagogiikkaa. Opiskelijat tuottavat liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat suunnittelevat ja esittävät liiketoimintasuunnitelmastaan kumpuavan idean/ongelman draaman keinoin.
Student workload
4 op eli opiskelijan työtä 107 h