Skip to main content

Possibilities of Digital Sales and E-commerce (5 cr)

Code: C-10056-SAL011AS2A-3006

General information


Enrollment
02.06.2025 - 10.10.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
20.10.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
HAAGA-HELIA University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan tarjoamista mahdollisuuksista sekä edistää heidän tulevaisuuden uramahdollisuuksia kasvavalla ja nopeasti kehittyvällä alalla. Opiskelija kehittää taitojaan verkkokaupan asiakaskokemuksen parantamiseksi muun muassa analytiikkatyökaluja hyödyntäen. Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa verkkokaupan toimintaperiaatteita sekä juridisia vaatimuksia. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen markkinoinnin kampanjoita, käyttäen hyväkseen muun muassa hakukoneoptimointia ja sosiaalista mediaa.

Methods of completion

Virtuaalitoteutus, jonka opiskelija voi suorittaa oman aikataulunsa mukaan periodin aikana

Methods of completion

Opintojakson tavoitteena on kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan tarjoamista mahdollisuuksista sekä edistää tulevaisuuden uramahdollisuuksia vauhdilla kasvavalla ja nopeasti kehittyvällä alalla. Laajasti ymmärrettynä Digitaalinen kaupankäynti kattaa myynnin ja kaupan eri muotoja digitaalisilla alustoilla. Sen mahdollisuuksia voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä. Kehittämistyössä korostuu asiakasymmärrys sekä eri asiakashankinnan keinojen tehokas ja asiakaslähtöinen hyödyntäminen.

Content

- Verkkokauppa ilmiönä, liiketoimintamallit sekä digitaalisen kaupan tyypit - Digitaaliseen liiketoimintaan vaikuttava lainsäädäntö Suomessa - Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin mahdollisuudet eri kanavissa sekä mittaaminen - Verkkokauppa-alustat ja datan hyödyntäminen

Materials

Keronen, Kati (2013) : Johdata asiakkaasi verkkoon : opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen Mattinen, Mikko (2020) : Mistä kasvua? : opas digiajan johtajalle Molenaar, Cor (2013) : The end of Shops: Social buying and the battle for the customer McIntyre, Charles; Melewar, T.C. & Charles, Dennis: (2016): Multi-channel marketing, branding and retail design: new challenges and opportunities Lahtinen, Tero (2013) : Verkkokaupan käsikirja Ruokonen, Mika (2016) : Biteistä bisnestä! – Digitaalisen liiketoiminnan käsikirja Muu erikseen ilmoitettava kirjallisuus ja lähdemateriaali

Go back to top of page