Skip to main content

Customer Insight and Marketing (5 cr)

Code: C-10056-MAR001HH1A-3203

General information


Enrollment
01.07.2025 - 29.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
18.08.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
HAAGA-HELIA University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15

Evaluation scale

H-5

Objective

Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa • määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit • kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen • kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla • kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja • tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen • tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.

Methods of completion

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo. Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ. Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Methods of completion

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa

Content

Opintojaksolla käsitellään seuraavia teemoja: - markkinoinnin peruskäsitteet - markkinoinnin kehittyminen ja sen merkitys yritykselle - kuluttajakäyttäytymisen ja asiakkaisiin liittyvän tiedon yhdistäminen asiakasprofiilien rakentamisessa (asiakasymmärrys) - markkinoinnin kilpailukeinot 4p:stä ( tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) laajennettuun 7 p:hen (henkilöstö, asiakaspalvelu sekä prosessit ) - brändin merkitys kilpailuetuna - vastuullisuus ja kansainvälisyys markkinoinnissa

Go back to top of page