Skip to main content

Methods of Mental Health Work in School and Student Health Services (3 cr)

Code: C-02629-TO00CB79-3003

General information


Enrollment
19.05.2025 - 23.11.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.06.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla käsitellään käytännönläheisten esimerkkien avulla seuraavat aiheet: • mielenterveysongelmien riskitekijät • mielenterveysongelmilta suojaavat elämäntavat • mielenterveysoireiden arviointi • omahoito-ohjelmat, digitaaliset apuvälineet ja muut menetelmät mielenterveyden tukemisessa. Aiheita käsitellään koulu- ja opiskeluterveydenhuollon näkökulmasta.

Objective

The student is able to: - nameand recognize risk factors for mental health problems - guide and encourage a schoolchild, student and parent towards choices that promote mental health and prevent mental health problems - assess mental health symptoms in schoolchildren and students, and utilize symptom questionnaires in assessment - utilize self-care programs and other digital tools to support the mental health of schoolchildren and students - select and apply evidence-based, mental health supportive methods as part of one's own work

Location and time

Verkossa Canvas-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.

Materials

• Aalto-Setälä, T., Huikko, E., Appelqvist-Schmidlechner, K., Haravuori, H & Marttunen, M. 2020. Kouluikäisten mielenterveysongelmien tuki ja hoito perustason palveluissa : Opas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön.THL, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-547-6 • Aronen, E., Laukkanen, E., Sourander, A., Ebeling, H., Marttunen, M., Kumpulainen, K. Puura, K. (toim.) 2025. Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria. Kustannus Oy Duodecim. (https://laurea.finna.fi/Record/3amk.315431, saatavilla myös E-kirjana) tai vanhempi (2016) painos. • Kunttu, K., Komulainen, A., Kosola, S., Seilo, N. & Väyrynen T. (toim.). 2021. Opiskeluterveys. Kustannus Oy Duodecim. https://laurea.finna.fi/Record/3amk.292744 ja https://laurea.finna.fi/Record/3amk.295174 (E-kirja)

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyötä

Exam schedules

Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.

International connections

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Kolmen opintopisteen laajuisen opintojakson suorittaminen vie siis keskimäärin 80 tuntia Opintojakson tarkempi kuormittavuus on kuvattu opintojakson oppimisympäristössä.

Qualifications

The study unit is open to healthcare professionals or students in the healthcare field. The study unit is primarily intended for public health nurses working in school or student healthcare settings.

Go back to top of page