Healing Communication - a Method to Effective Client Encounters (5 cr)
Code: C-02629-TO00BQ45-3011
General information
- Enrollment
- 25.11.2024 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.12.2024 - 15.06.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02629-TO00BQ45
Evaluation scale
Approved/Failed
Content scheduling
1) ORIENTAATIO-moduulissa (1 op) tutustut toisiin opiskelijoihin, opettelet työskentelemään Canvas-oppimisalustalla ja saat kokonaiskuvan opintojaksosta tavoitteineen. Orientaation pohdintatehtävä johdattelee sinut miettimään omia taitojasi ja vahvuuksiasi suhteessa niihin taitoihin, joita tarvitaan sosiaali- ja terveysalalla tapahtuvissa asiakaskohtaamisissa. 2) ONNISTUNUT ASIAKASKOHTAAMINEN –moduulissa (2 op) keskityt onnistuneen asiakaskohtaamisen ulottuvuuksiin keskustelun kuuden teeman avulla. Lisäksi perehdyt Hoitava viestintä -menetelmän perusteisiin ja vaiheisiin. Harjoittelet hoitava viestintä-menetelmän käyttöä ja reflektoit omaa kehittymistäsi konkreettisten harjoittelutehtävien kautta. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmään liittyen. Testi auttaa sinua hahmottamaan, millä tasolla olet oivaltanut opeteltavan menetelmän idean. 3) OTA HOITAVA VIESTINTÄ MENETELMÄ KÄYTTÖÖN –moduulissa (2 op) keskityt haastavien asiakastilanteiden tarkasteluun mallin avulla ja opit muutaman konkreettisen tavan edetä vuorovaikutuksellisesti haastavissakin tilanteissa. Tämän lisäksi pääset soveltamaan menetelmää työssäsi/harjoittelussasi tai omien verkostojesi kanssa. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmän käyttöön liittyen.
Objective
Student is able to - reflect on their experiences from encounters with clients and to recognize their own potential development goals - list the key components to successful interaction with clients and recognizes and can explain the role of motivating clients as a part of effective client interaction - explain the principles of Healing communication-method and explain its phases - successfully apply Healing communication, reflect and evaluate their actions and the using the method in client interaction, and to share their expertise with others - reflect on challenging client interactions and recognize and discover different solutions to them - adopt Healing communication in their own work and to apply it to client interactions to support the client
Location and time
Verkossa Canvas-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy opintojakson Canvas-työtilasta. Kaikki materiaalit ovat sähköisessä muodossa.
Teaching methods
Implementation plan available in Finnish.
Exam schedules
Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.
International connections
Ei KV-yhteyttä.
Completion alternatives
Opinnolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.