Skip to main content

Developing the Marketing of a Nonprofit Organisation (5 cr)

Code: C-02509-2001049-3008

General information


Enrollment
03.12.2024 - 28.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 27.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Turku University of Applied Sciences, Paikasta riippumaton
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan seuraavista näkökulmista: * mitä ovat nonprofit-organisaatiot * mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa * markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa * millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä * markkinoinnin eettiset kysymykset Käytännön tasolla sovelletaan teoriaa tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia. Työskentelytavat ja aikataulutus: Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 20.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 27.4.2025 mennessä. Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Objective

x

Content

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista: - mitä ovat nonprofit-organisaatiot - mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa - millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                                - millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä - markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa - markkinoinnin eettiset kysymykset Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Materials

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010) sekä muu omavalintainen nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyvä materiaali.

Teaching methods

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Exam schedules

-

International connections

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Osa 1. Perehdytään esseen muodossa nonprofit-organisaation markkinoinnin erityispiirteisiin ja mahdollisuuksiin lähdemateriaalin avulla. Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi. Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle. Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 27.4.2025.

Go back to top of page