Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi ja myyntityö (6 op)

Toteutuksen tunnus: BIM6034-BIB20L1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2019 - 31.10.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Metsätalouden koulutus
Opettajat
Ollipekka Hakonen
Daniel Bågeberg
Jyry Eronen
Vastuuopettaja
Daniel Bågeberg
Opintojakso
BIM6034

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson keskeisenä tavoitteena on, että osaat työelämässä välttämättömiä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. Lisäksi:

- Ymmärrät asiakaslähtöisen markkinoinnin ja laadukkaan myyntityön merkityksen liiketoiminnassa
- Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot ja osaat käyttää niitä palveluiden markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa
- Tunnet palvelumarkkinoiden erityispiirteet ja asiakkaiden tarpeet
- Osaat luoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia
- Ymmärrät palvelun laadun merkityksen asiakastyytyväisyyteen
- Osaat tehdä kauppaa ja myydä palveluita asiakaslähtöisesti ja kannattavasti ymmärtäen sosiaalisten ja vuorovaikutustaitojen merkityksen asiakaskohtaamisessa
- Osaat ohjata myyntikeskustelua asiakkaan ja edustamasi organisaation kannalta parhaaseen ratkaisuun
- Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää

Sisältö

Myyntityön ja markkinoinnin perusteet, metsäinen markkinoinnin toimintaympäristö, puukaupan ja metsäpalvelumyynnin käytännön osto- ja myyntityö, metsäisten asiakkuuksien hallinta sekä myyntityössä tarvittavien ihmissuhdetaitojen harjoittelu. Lisäksi:

- Markkinaympäristö sekä palveluasiakkaiden palvelutarpeet ja ostokäyttäytyminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa
- Palvelutuotteen erityispiirteet ja laatu
- Markkinointiviestinnän muodot
- Asiakkuudenhallinta
- Myyntityö ja asiakaspalvelu

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 42 h. Markkinointitapahtuman suunnittelu ja toteutus sekä palauteanalyysi ja koko prosessin dokumentointi 75 h. Itseopiskelu 43 h.

Siirry alkuun