Palveluiden markkinointi ja myyntityö (6 op)
Toteutuksen tunnus: BIM6034-BIB20L1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2019 - 31.10.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Metsätalouden koulutus
- Opettajat
- Ollipekka Hakonen
- Daniel Bågeberg
- Jyry Eronen
- Vastuuopettaja
- Daniel Bågeberg
- Opintojakso
- BIM6034
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson keskeisenä tavoitteena on, että osaat työelämässä välttämättömiä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. Lisäksi:
- Ymmärrät asiakaslähtöisen markkinoinnin ja laadukkaan myyntityön merkityksen liiketoiminnassa
- Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot ja osaat käyttää niitä palveluiden markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa
- Tunnet palvelumarkkinoiden erityispiirteet ja asiakkaiden tarpeet
- Osaat luoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia
- Ymmärrät palvelun laadun merkityksen asiakastyytyväisyyteen
- Osaat tehdä kauppaa ja myydä palveluita asiakaslähtöisesti ja kannattavasti ymmärtäen sosiaalisten ja vuorovaikutustaitojen merkityksen asiakaskohtaamisessa
- Osaat ohjata myyntikeskustelua asiakkaan ja edustamasi organisaation kannalta parhaaseen ratkaisuun
- Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää
Sisältö
Myyntityön ja markkinoinnin perusteet, metsäinen markkinoinnin toimintaympäristö, puukaupan ja metsäpalvelumyynnin käytännön osto- ja myyntityö, metsäisten asiakkuuksien hallinta sekä myyntityössä tarvittavien ihmissuhdetaitojen harjoittelu. Lisäksi:
- Markkinaympäristö sekä palveluasiakkaiden palvelutarpeet ja ostokäyttäytyminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa
- Palvelutuotteen erityispiirteet ja laatu
- Markkinointiviestinnän muodot
- Asiakkuudenhallinta
- Myyntityö ja asiakaspalvelu
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 42 h. Markkinointitapahtuman suunnittelu ja toteutus sekä palauteanalyysi ja koko prosessin dokumentointi 75 h. Itseopiskelu 43 h.