Service Design (5 cr)
Code: YJ10007-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2023 - 29.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- YAMK / Johtaminen ja liiketoimintaosaaminen (YJL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management and Leadership
- Teachers
- Tarja Kupiainen
- Teacher in charge
- Tarja Kupiainen
- Groups
-
LJYS22Master of Business Administration, Business Management and Leadership, Fall, 2022
- Course
- YJ10007
Evaluation scale
H-5
Location and time
2.-3.11. klo 8.15 - 16 Teams, linkki Moodlessa
7.12. klo 8.15 - 16 Teams, linkki Moodlessa
Materials
Koivisto, M, Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja.
Miettinen, S. 2016. Palvelumuotoilu: uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen.
Moritz, S. 2005. Service Design : Practical Access to an Evolving Field. Köln International School of Design. (PDF-file available)
Ruckenstein, M., Suikkanen, Tamminen, S. 2011: Unohda innovointi. Keskity arvonluontiin. https://media.sitra.fi/2017/02/27173707/sitra291-2.pdf
Schwartz, S. H. 2012. An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values. Online Reading in Psychology and Culture, 2 (1). http://dx.doi.org/10.9707/2307-0919.1116
Stickdorn, M. & Schneider, J. 2010. This is Service Design Thinking. Amsterdam: BIS Publishers. Further information: http://thisisservicedesignthinking.com
Tuulaniemi, J. Palvelumuotoilu. 6. painos 2021 (ens. painos 2011).
Teaching methods
Oppimistavoitteet:
Opiskelija osaa käyttää innovatiivisia ja asiakaskeskeisiä menetelmiä palveluiden tuotteistamiseen sekä yhteiskehittämiseen.
Opiskelija ymmärtää arvonluonnin merkityksen.
Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisiä palvelupolkuja.
Opiskelija osaa suunnitella ja jäsentää palvelupolkujen kontaktipisteet, joissa palvelu ja asiakas kohtaavat.
Opiskelija ymmärtää sekä yksittäisen asiakkaan että ryhmän arvot, motiivit, odotukset, tarpeet, toiveet ja kokemuksen tuotteistamis- ja markkinoimisprosesseissa.
Keskeinen sisältö:
Palvelumuotoilun prosessit.
Palvelumuotoilun periaatteet ja menetelmät.
Asiakaskeskeisen suunnittelun ja innovoinnin prosessit (esim. CoCo Toolkitin käyttö yhteiskehittämisessä)
Student workload
Lähiopetus 24 t
Itsenäinen työskentely (esseet) 50 t
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely 60 t
Further information
Ennakkotehtävä ennen opintojakson alkua toimitetaan opiskelijoille lokakuussa. Kyseessä on arvioitava esseetehtävä arvoista.
Ohjelma julkaistaan Moodlessa lokakuussa.