Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)

Toteutuksen tunnus: HM10083-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

15.08.2023 - 24.09.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 50

Koulutus

  • Avoimen AMK:n opinnot
  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Maria Iltola

Vastuuopettaja

Maria Iltola

Ajoitusryhmät

  • Avoimen opiskelijat (Koko: 50. Avoin AMK: 50.)
  • Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • KAKS23
    Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2023

Pienryhmät

  • Avoimen opiskelijat
  • Tutkinto-opiskelijat

Tavoitteet

• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät.
• Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut.
• Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti.
• Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.
Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät:
• Sisältömarkkinointi
• Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen)
• Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn
• Google Ads video- ja display-mainonta
• Sähköpostimarkkinointi
• Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat
Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi:
• Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla
• Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät
• Google Analytics
• Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi 
• Mediaseuranta ja tiedonhaku

Aika ja paikka

Moodle-oppimisympäristö 15.8.2023–24.9.2023

Opetusmenetelmät

Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op vastaa 81 h opiskelijan työtuntia.
Työmäärä jakautuu: Koulutusvideot 27 tuntia.Ulkopuoliset oppiaineistot, lukeminen ja katselu 27 tuntia.Tehtävät ja suunnitelmat 27 tuntia.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Oikein tehdyt, palautetut tehtävät.

Sisällön jaksotus

Koulutus on kokonaan suomeksi.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinnot toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso on tuotettu yhdessä Joona Kotilaisen ja Tovari Oy:n kanssa.

Opinnot toteutetaan nonstop-opintoina eli opiskelija voi ilmoittautua opintoihin milloin tahansa ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Uudet ilmoittautumiset käsitellään kerran viikossa. Ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen liittyvissä mahdollisissa kysymyksissä ota yhteyttä avoinamk@karelia.fi.

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso on hyväksytysti suoritettu, kun opiskelija palauttaa annetut tehtävät. Arvosana hyväksytty/hyylätty.

Hylätty (0)

Ei palautettuja tehtäviä

Lisätiedot

Koulutuksen antaja on Tovari Oy:n Joona Kotilainen. Opinnot toteutetaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojaksolle on nonstop-ilmoittautuminen.

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi
Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY-keskukselta ja Karelia-ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.