Business Plan (4 cr)
Code: LL10016-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2023 - 31.10.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 22.03.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teppo Tarnanen
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LLAS23BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2023
- Course
- LL10016
Evaluation scale
H-5
Objective
You will understand the importance of a business plan in the early stages of a business and in the stages of business development. When preparing a business plan, you will use the assignment portfolio created during the course Basics of Business and Marketing. You will develop your legal and financial skills as part of the content of the business plan. You further process your business idea into a business plan.
Content
Content of the Business Plan:
1. Business idea, innovation
2. Business model
3. Product or service, value proposition
4. Customers, market research
5. Market situation and competitors
6. Sales and marketing: customer relationship, channels, communication, pricing
7. Production: production processes, premises, location, means of production, need for capital, product development
8. Workforce, company form, company organization and management, competence development
9. Staff welfare
10..Partners and stakeholders
11. Revenue and costs: preliminary financial plan and preliminary profitability, liquidity, investment and financing calculations
12. Risks and limitations
13. Self-assessment: own competence, SWOT-analysis of oneself and the company, conclusions from the business plan.
Coaching and implementation of a drama performance
Materials
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. - On myös e-kirjana
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2014. Liiketoimintaosaaminen - menestyvän yritystoiminnan perusta. - Yllä olevan kirjan edeltäjä, on myös e-kirjana.
Bergström, Seija & Leppänen Arja. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. - On myös e-kirjana.
Yrityksen perustamisopas 2022 (uusin). Suomen uusyrityskeskukset ry. Ladattavissa täältä: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
Sekä muu opettajien osoittama materiaali.
Teaching methods
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan liiketoiminnan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opiskelijat tuottavat ryhmässä liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat esittelevät liiketoimintasuunnitelmansa.