Basics of Digital Marketing (5 cr)
Code: LTP7225-3006
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 21.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 31.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Objective
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Execution methods
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Content
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Location and time
Verkko-opintoina
Materials
Annetaan opintojaksolla.
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ja suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä.
Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi verkkotentti sekä koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää
Qualifications
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.