Human Growth, Development and Learning (4 cr)
Code: SS10011-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 23.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and welfare
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Antti Raekorpi
- Tiina Maaranen
- Anne Airaksinen
- Teacher in charge
- Tiina Maaranen
- Scheduling groups
- Pienryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä A
- Pienryhmä B
- Course
- SS10011
Evaluation scale
H-5
Objective
You can examine human growth and development as an individual, lifelong and holistic process.
You are able to identify different conceptions of learning and views of human nature and consider their significance in your own studies.
You can examine learning as a multidimensional phenomenon.
Content
Psychological, physical and social stages of human development.
Different conceptions of learning and views of human nature
Factors affecting learning (e.g. motivation, feelings, environment)
Materials
Essee-tehtävä: Lonka, K. 2014. Oivaltava oppiminen. Helsinki: Otava.
Tentti: Nurmi, J. & Ahonen, T. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys. (myös muut painokset käyvät)
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää aloitusinfon, väliohjausta sekä tentin opintojakson päätteeksi.
Opintojaksoon sisältyy myös essee-tehtävä oppimisesta.
Exam schedules
Tentti viikolla 41.
Student workload
Neljän opintopisteen opintojakso tarkoittaa käytännössä (4 * 27 h) 108 tunnin työpanosta.