The Customer as an Active Participant in Social and Health Services II (2 cr)
Code: STP6011-3011
General information
- Enrollment
- 01.10.2022 - 31.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 12.03.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sairaanhoitajakoulutus (SH)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Groups
-
SHIK22Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Spring, 2022, Innovative Nurse
- Course
- STP6011
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
After completing this course, the student will be able to:
• Know the starting points of service guidance and be able to apply them in social and health care customer work.
• Recognize and understand the operating methods of multi-actor and multi-professional work in customer work.
• Recognize their professional role in multi-professional work.
• Become familiar with the customer's life situation and role as an active actor in their own services in various operating environments.
• Be able to evaluate the functionality, timeliness, availability, and usability of services from the customer's perspective.
Execution methods
Verkko-opetus, tiimi- ja itsenäinen työskentely.
Accomplishment methods
Osallistuminen opetukseen, tehtävät.
Content
Key content of the course:
• Service guidance as multi-professional customer work
• Multi-channel services in service guidance and assessing their suitability for different customer groups
• Functionality, timeliness, and availability of services
• Utilizing national information sources to develop service guidance
Location and time
Opintojakso ajoittuu 1.jaksolle keväällä 2023.
Materials
Tarkemmin Moodlessa.
Teaching methods
Opintojaksolla tutustutaan palveluohjaukseen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen asiakaslähtöisenä ja yhteensovittavana työtapana. Opintojakso pitää sisällään opetusta, itsenäisiä tehtäviä sekä opitun kiteyttämistä tiimin kanssa.
Completion alternatives
Opintojakson voi korvata suorittamalla -Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat SS10008-3003 01.01.2023-31.07.2023 3 op (TOP22_23) opintojakson verkkototeutuksena. Verkkototeutus on laajuudeltaan 3 op ja siihen varattava työskentelyaika on 81 tuntia. Verkkototeutuksen voi tehdä oman aikataulun mukaan aikavälillä1.1.2023-31.7.2023. Ilmoittautumisaika 01.01.2023 - 12.03.2023.
Student workload
Opintojakson kokonaistyömäärä on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen, ohjaukseen sekä itsenäiseen ja tiimityöskentelyyn.
Qualifications
Opintojakso STP6007 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa I (3 op) tulee olla suoritettuna.