Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta II (5 op)

Toteutuksen tunnus: STP6016-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sairaanhoitajakoulutus (SH)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Suvi Liimatta

Vastuuopettaja

Suvi Liimatta

Ryhmät

  • STHIK21
    Sairaanhoitaja (AMK), monimuoto, Kevät, 2021, Innovative Nurse -sairaanhoitajakoulutus väljästi asutuille alueille

Tavoitteet

Monialainen, moniammatillinen ja monitieteinen lähestymistapa. Osaat soveltaa tutkimus ja kehittämistyön menetelmiä. Osaat soveltaa toimintatutkimuksen ja arviointitutkimuksen menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä.

Sisältö

Tavoitteena on, että:
- osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
- saat valmiuksia opinnäytetyö prosessiin
- ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote- ja kasvatusalalla (esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu)
- osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä
- perehdyt tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiin

Opetusmenetelmät

Monialainen, moniammatillinen ja monitieteinen lähestymistapa. Kurssi jakautuu 3 op koulutusalakohtaiseen, ja 2 op monialaiseen oppimiskokonaisuuteen.

Kurssin suoritettuasi osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä. Saat valmiuksia opinnäytetyöhön.

Sisällön jaksotus

3 op koulutusalakohtainen opintokokonaisuus
2 op verkossa tapahtuva monialainen opintokokonaisuus

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin arvosana muodostuu koulutusalakohtaisesta tehtävästä