Skip to main content

Physiotherapy for School-Aged Children and Adolescents (5 cr)

Code: STP7074-3006

General information


Enrollment
01.04.2022 - 04.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.09.2022 - 30.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Fysioterapeuttikoulutus (SF)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Maiju Issakainen
Teacher in charge
Maiju Issakainen
Course
STP7074

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

Osaat tutkia skolioosin ja tiedät fysioterapian keinot skolioosin hoidossa.
Tiedät kouluikäisten tyypillisimpien tuki- ja liikuntaelinongelmien ennaltaehkäisyn ja hoidon periaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakasesimerkeissä.
Osaat ottaa kouluikäisen painon puheeksi fysioterapiassa ja tiedät menetelmiä syömishäiriöiden ja lihavuuden hoidossa.
Tiedät kouluikäisen fysioterapeuttisen ohjaamisen erityispiirteet.

Content

Työskenteletkö kouluikäisten fysioterapeuttina tai haaveiletko työurasta kouluikäisten fysioterapian parissa? Opintojaksolla saat tietoa esimerkiksi kouluikäisten yleisimpien tuki- ja liikuntaelinongelmien hoidosta sekä kouluikäisten fysioterapeuttisesta ohjaamisesta ja vuorovaikutuksesta.

Opiskelu koostuu itsenäisestä materiaaliin tutustumisesta sekä oppimistehtävistä. Pääset etenemään opintojaksolla omaan tahtiisi.

Opintojakson tarkempi sisältö:

Skolioosin tutkiminen ja fysioterapia
Kouluikäisten tyypillisimpien tuki- ja liikuntaelinongelmien fysioterapia
Kouluikäisten lihavuuden ennaltaehkäisy ja fysioterapian mahdollisuudet lihavuuden hoidossa
Kouluikäisten syömishäiriöt
Kouluikäisen fysioterapeuttinen ohjaaminen

Qualifications

Ennakkovaatimuksena on ymmärrys lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisesta kehittymisestä, sekä perusosaaminen tuki- ja liikuntaelin fysioterapiasta. Lisäksi hyödyksi on ohjausosaamisen perusteet.

Go back to top of page