Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 (2 op)
Toteutuksen tunnus: SY10006-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.08.2022 - 23.10.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Fysioterapeuttikoulutus (SF)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 80
- Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
- Geronomikoulutus
- Opettajat
- Katja Sorjonen
- Anu Ihanus
- Vastuuopettaja
- Katja Sorjonen
- Ajoitusryhmät
- MR1 (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
- MR2 (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
SFAK22Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, kevät, 2022
-
SGAK22Geronomi (AMK), monimuoto, kevät, 2022
- Pienryhmät
- MR1
- MR2
- Opintojakso
- SY10006
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen tiedät palveluohjauksen lähtökohdat ja osaat soveltaa palveluohjausta sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä. Osaat kuvata asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta edistävän palveluohjausprosessin. Tunnistat ammatillisen roolisi moniammatillisesti toteutuvassa palveluohjauksessa sekä osaat nimetä moniammatillisen työn toimintatapoja. Paikallistat kansallisten tietolähteiden yhteyden palveluohjaukseen.
Sisältö
- Palveluohjauksen eri ulottuvuudet
- Asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta tukeva palveluohjausprosessi
- Palveluohjaus työotteena ja moniammatillisena yhteistyönä
- Kansallisten tietolähteiden hyödyntäminen palveluohjauksessa
Aika ja paikka
Verkkototeutus syksy 2022
Oppimateriaalit
Tarkemmin Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla tutustutaan palveluohjaukseen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen asiakaslähtöisenä ja yhteensovittavana työtapana. Opintojakso pitää sisällään verkkoluentoja, moniammatillisessa tiimissä tehtävän tiimitehtävän sekä itsenäistä työskentelyä. Opintojakso ajoittuu 1.jaksolle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kokonaistyömäärä on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen, tehtävien ja tiimityöskentelyn ohjaukseen, itsenäiseen työskentelyyn sekä tiimityöskentelyyn.