The Customer as an Active Participant in Social and Health Services II (2 cr)
Code: STP6011-3010
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 30.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2022 - 21.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 120
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Degree Programme in Social Services
- Degree Programme in Public Health Nursing
- Teachers
- Lauri Saarelainen
- Katja Sorjonen
- Tiina Parviainen
- Tarja Laatikainen
- Päivi Putkuri
- Tarja Ruokonen
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Scheduling groups
- MR1 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- MR2 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- MR3 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- MR4 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- MR5 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- MR6 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
SHNK22Bachelor of Health Care, Nursing, Full-time Studies, Spring, 2022
-
SHAK22Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Spring, 2022
-
STNK22Public Health Nurse, Full-time Studies, Spring, 2022
-
SSAK22Bachelor of Social Services, Blended learning, spring, 2022
- Small groups
- MR1
- MR2
- MR3
- MR4
- MR5
- MR6
- Course
- STP6011
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
After completing this course, the student will be able to:
• Know the starting points of service guidance and be able to apply them in social and health care customer work.
• Recognize and understand the operating methods of multi-actor and multi-professional work in customer work.
• Recognize their professional role in multi-professional work.
• Become familiar with the customer's life situation and role as an active actor in their own services in various operating environments.
• Be able to evaluate the functionality, timeliness, availability, and usability of services from the customer's perspective.
Execution methods
Verkko-opetus, tiimi- ja itsenäinen työskentely.
Accomplishment methods
Osallistuminen opetukseen, tehtävät.
Content
Key content of the course:
• Service guidance as multi-professional customer work
• Multi-channel services in service guidance and assessing their suitability for different customer groups
• Functionality, timeliness, and availability of services
• Utilizing national information sources to develop service guidance
Location and time
Verkkototeutus syksy 2022
Materials
Tarkemmin Moodlessa.
Teaching methods
Opintojaksolla tutustutaan palveluohjaukseen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen asiakaslähtöisenä ja yhteensovittavana työtapana. Opintojakso pitää sisällään verkkoluentoja, moniammatillisessa tiimissä tehtävän tiimitehtävän sekä itsenäistä työskentelyä. Opintojakso ajoittuu 1.jaksolle.
Student workload
Opintojakson kokonaistyömäärä on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen, tehtävien ja tiimityöskentelyn ohjaukseen, itsenäiseen työskentelyyn sekä tiimityöskentelyyn.
Assessment criteria, approved/failed
Opintojakson arviointi on hyväksytty/täydennettävä/hylätty. Hyväksytty arviointi edellyttää opetuksiin osallistumista, itsenäistä tutustumista Moodlen materiaaliin, tehtävän hyväksyttyä tekoa tiimin kanssa sekä vertaispalautteen antamista toiselle tiimille
Qualifications
Opintojakso STP6007 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa I (3 op) tulee olla suoritettuna.