Skip to main content

The Customer as an Active Participant in Social and Health Services II  (2 cr)

Code: STP6011-3010

General information


Enrollment
01.04.2022 - 30.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.08.2022 - 21.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 120
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Degree Programme in Social Services
Degree Programme in Public Health Nursing
Teachers
Lauri Saarelainen
Katja Sorjonen
Tiina Parviainen
Tarja Laatikainen
Päivi Putkuri
Tarja Ruokonen
Teacher in charge
Katja Sorjonen
Scheduling groups
MR1 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
MR2 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
MR3 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
MR4 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
MR5 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
MR6 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
Groups
SHNK22
Bachelor of Health Care, Nursing, Full-time Studies, Spring, 2022
SHAK22
Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Spring, 2022
STNK22
Public Health Nurse, Full-time Studies, Spring, 2022
SSAK22
Bachelor of Social Services, Blended learning, spring, 2022
Small groups
MR1
MR2
MR3
MR4
MR5
MR6
Course
STP6011

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

After completing this course, the student will be able to:
• Know the starting points of service guidance and be able to apply them in social and health care customer work.
• Recognize and understand the operating methods of multi-actor and multi-professional work in customer work.
• Recognize their professional role in multi-professional work.
• Become familiar with the customer's life situation and role as an active actor in their own services in various operating environments.
• Be able to evaluate the functionality, timeliness, availability, and usability of services from the customer's perspective.

Execution methods

Verkko-opetus, tiimi- ja itsenäinen työskentely.

Accomplishment methods

Osallistuminen opetukseen, tehtävät.

Content

Key content of the course:
• Service guidance as multi-professional customer work
• Multi-channel services in service guidance and assessing their suitability for different customer groups
• Functionality, timeliness, and availability of services
• Utilizing national information sources to develop service guidance

Location and time

Verkkototeutus syksy 2022

Materials

Tarkemmin Moodlessa.

Teaching methods

Opintojaksolla tutustutaan palveluohjaukseen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen asiakaslähtöisenä ja yhteensovittavana työtapana. Opintojakso pitää sisällään verkkoluentoja, moniammatillisessa tiimissä tehtävän tiimitehtävän sekä itsenäistä työskentelyä. Opintojakso ajoittuu 1.jaksolle.

Student workload

Opintojakson kokonaistyömäärä on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen, tehtävien ja tiimityöskentelyn ohjaukseen, itsenäiseen työskentelyyn sekä tiimityöskentelyyn.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakson arviointi on hyväksytty/täydennettävä/hylätty. Hyväksytty arviointi edellyttää opetuksiin osallistumista, itsenäistä tutustumista Moodlen materiaaliin, tehtävän hyväksyttyä tekoa tiimin kanssa sekä vertaispalautteen antamista toiselle tiimille

Qualifications

Opintojakso STP6007 Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa I (3 op) tulee olla suoritettuna.

Go back to top of page