Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7225-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.05.2022 - 07.08.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Opintojakso
LTP7225

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Toteutustavat

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Aika ja paikka

Itsenäisenä verkkototeutuksena.

Oppimateriaalit

Annetaan kurssin Moodle-alustalla.

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ja suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua ja muiden annettujen kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi verkkotentti sekä koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Siirry alkuun