Marketing of Services (3 cr)
Code: LTL6042-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2022 - 31.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2023 - 12.03.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LLAS21BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2021
- Course
- LTL6042
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
-
Location and time
Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
Materials
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä
Teaching methods
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen
Opiskelu tapahtuu lähi- ja etäopetuksessa ja osaamisnäyttönä laadittava tehtävä tehdään pienryhmissä.