Lapsen monitoimijainen kuntoutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: SF10001-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
01.02.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Fysioterapeuttikoulutus (SF)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 20
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Katri Palpatzis
- Maiju Issakainen
Vastuuopettaja
Katri Palpatzis
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
KAKK22Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022
Aika ja paikka
Monialainen toteutus virtuaalisesti (DigiCampus-alustalla) 1.2-30.4.2022.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit ja linkit löytyvät Digicampus- alustalta.
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille, jotka ovat opinnoissaan syventävässä tai aineopintojen vaiheessa.
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä (135 opiskelijan työtuntia). Opintojakso rakentuu kolmesta itsenäisesti suoritettavasta teema-alueesta sekä yhteisestä, moniammatillisessa opiskelijaryhmässä suoritettavasta kokonaisuudesta. Itsenäisesti suoritettavat teemat ovat:
Yhteisellä työllä parempaan, 1op
Merkityksellinen arki, 1op
Kuntoutumisen polulla, 1 op
Yhteinen moniammatillinen kokonaisuus:
Pekan ehyt arki (2 op), sisältää moniammatillisuuteen perehtymistä yhteisesti toteutetulla kuntoutusprosessin suunnittelulla.
Sisällön jaksotus
1. Yhteisellä työllä parempaan
Tämän osion tavoitteena on, että opiskelija osaa hyödyntää voimavaralähtöisyyttä, asiakaslähtöisyyttä ja osallisuutta sekä ymmärtää oman roolinsa merkityksen monitoimijaisessa yhteistyössä.
2. Merkityksellinen arki
Tässä osiossa perehdyt siihen, millainen on lapselle merkityksellinen arki. Merkityksellinen arki on lähtökohta monitoimijaiselle yhteistyölle ja kuntoutumisen tukemiselle. Tämä osio tulee suorittaa 1.2- 15.3. välisenä aikana.
3. Kuntoutumisen poluilla
- hahmotat lapsen kuntoutuksen palvelujärjestelmät
- hahmotat lapsen kuntoutumisprosessin
- tunnistat erilaiset lapsen kuntoutukseen liittyvät suunnitelmat ja opit niiden merkityksen monitoimijuuden kentällä
- tunnistat erilaisia yhteistoimijuutta korostavia lähestymis- ja toteutumistapoja lapsen ohjaamisessa ja tukemisessa
Tämä osio tulee suorittaa 1.2- 15.3. välisenä aikana.
4. Pekan ehyt arki
Tässä osiossa perehdyt ja harjoittelet lapsen kokonaisvaltaista arjen tukemista yhdessä muiden ammattilaisten kanssa. Ryhmäytyminen tehdään 15.3. – 19.3. välisenä aikana. Ryhmätehtävä tulee palauttaa 30.4.2022. mennessä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettuna ja palautettuina ajallaan.