Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7225-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.10.2021 - 15.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Opintojakso
LTP7225

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Toteutustavat

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Opetusmenetelmät

Opiskelu tapahtuu itsenäisesti verkko-opintoina. Materiaaleihin kuuluu luentotallenteita, podcasteja, videoita sekä luettavaa materiaalia. Jokaisen moduulin aikana tehdään tehtävä. Opinnoista tehdään oppimispäiväkirja.

Laskennallinen työaika on noin 130 tuntia opiskelijan työtä.

Suositeltava etenemistahti on noin 1 moduuli / viikko, jolloin opintojakson voi suorittaa 5-6 viikon aikana. Opiskelija voi suorittaa opinnot omassa tahdissaan.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Siirry alkuun