Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7227-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 02.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
KAKK22Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää, mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.
Sisältö
Verkkokaupan perustamisen vaiheet
Tutustuminen verkkokauppa-alustoihin ja kaupan perustaminen
Verkkokaupan markkinointisuunnitelman laatiminen
Hakusanojen määrittely ja analysointi
Aika ja paikka
Verkkototeutus: Verkkotapaamisia ja ryhmässä tapahtuvaa ja itsenäistä opiskelua.
Viikoittainen työskentely opintojakson aikana on tärkeää.
Verkkotapaamiset Collaboratessa kerran viikossa klo 16.15-17.45
Opetusmenetelmät
Opiskelija ymmärtää mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOTointin mahdollista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pääpaino arvioinnissa on ryhmätyöllä. Lisäksi muut palautukset tulee olla tehtynä ajoissa ja ne voivat korottaa tai laskea lopullista arvosanaa.
Hylätty (0)
Projektisuunnitelmassa ja projektityöskentelyssä on vakavia puutteita.
Esitetyt ratkaisut eivät tuota uusia näkökulmia tai eivät vastaa toimeksiannon tarpeita. Raportti on puutteellinen. Tehtävä on palautettu yli 2 viikkoa myöhässä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelijan laatimassa projektisuunnitelmassa ja aikataulussa on puutteita. Ryhmässä työskentelemisessä on haasteita. .
Opiskelija tuottaa ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja soveltaa valituissa toimenpiteissä markkinoinnin tietopohjaansa. Ehdotetut toteutustavat ja ratkaisut ovat tavanomaisia ja/tai eivät sovellu käytäntöön.
Verkkokauppatuotoksessa ja/tai raportinnissa on puutteita. Opiskelija arvioi omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä, mutta perustelut ontuvat. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija laatii realistisen verkkokauppaprojektisuunnitelman aikatauluineen ja toteuttaa projektin suunnitelman mukaan. Hän osaa toimia ryhmässä edistäen yhteistä tavoitetta ja hyödyntää tarvittaessa ohjausta ja toimeksiantajan osaamista.
Opiskelija osaa tuottaa hyviä ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja yhdistelee aikaisempaa osaamistaan uudessa tilanteessa. Hän soveltaa valituissa toimenpiteissä markkinoinnin tietopohjaansa. Hän osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija tuottaa asiakkaan ostopolun, käyttäjäkokemuken, lainsäädännön ja markkinoinnin näkökulmasta laadukkaan ha toimivan verkkokaupan. Lisäksi ppiskelija osaa tuottaa jäsennellyn ja muotovaatimukset täyttävän raportin projektistaan. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa asettaa verkkokauppaprojektille realistiset tavoitteet sekä suunnitella ja toteuttaa projektin hallitusti alusta loppuun. Hän osaa toimia ryhmässä edistäen yhteistä tavoitetta ja hyödyntää tarvittaessa ohjausta ja toimeksiantajan osaamista.
Opiskelija tuottaa laadukkaita ratkaisuja käsillä olevaan ongelmaan ja yhdistee aikaisempaa osaamistaan. Hän soveltaa valituissa toimenpiteissä kokonaisvaltaisesti markkinoinnin tietopohjaansa asiakkaan (toimeksiantajan) hyväksi. Hän osaa arvioida kriittisesti ja perustellusti erilaisia toteutustapoja ja ratkaisuja ja niiden soveltuvuutta käytäntöön.
Opiskelija tuottaa asiakkaan ostopolun, käyttäjäkokemuken, lainsäädännön ja markkinoinnin näkökulmasta erinomaisen verkkokaupan. Lisäksi hän tuottaa jäsennellyn, kieliasullisesti erinomaisen ja muotovaatimukset täyttävän raportin projektistaan. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.