Skip to main content

Basics of Digital Marketing (5 cr)

Code: LTP7225-3003

General information


Enrollment
01.04.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 31.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Lotta Lilja
Teacher in charge
Lotta Lilja
Course
LTP7225

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Execution methods

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Content

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Location and time

Opintojakso järjestetään verkkototeutuksena ja vaatii itsenäistä opiskelua.
Ohjausta on saatavilla Collaboratessa 4 kertaa kurssin aikana.

Materials

Moodlessa osoitettavat materiaalit.

Teaching methods

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin.

Student workload

5 opintopistettä vastaa noin 133 tuntia opiseklijan työtä.

Qualifications

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Go back to top of page