Basics of Digital Marketing (5 cr)
Code: LTP7225-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 31.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Objective
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.
Execution methods
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Content
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Location and time
Opintojakso järjestetään verkkototeutuksena ja vaatii itsenäistä opiskelua.
Ohjausta on saatavilla Collaboratessa 4 kertaa kurssin aikana.
Materials
Moodlessa osoitettavat materiaalit.
Teaching methods
Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, miten digitalisaatio vaikuttaa yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin ja mitä digitalisaation avulla voi saada aikaan. Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinoinnille ja ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija osaa määritellä asiakaspersoonat ja ymmärtää miten valitaan kanavat ja viestit asiakkaan digitaalisen ostopolun eri vaiheisiin.
Student workload
5 opintopistettä vastaa noin 133 tuntia opiseklijan työtä.
Qualifications
Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.