Skip to main content

Basics in Management and Leadership (3 cr)

Code: LTL6036-3004

General information


Enrollment
01.10.2021 - 31.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.03.2022 - 29.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Olli Hatakka
Tarmo Alastalo
Teacher in charge
Olli Hatakka
Groups
LLNS21
BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2021
Course
LTL6036

Evaluation scale

H-5

Objective

-

Content

-

Materials

Opintojakson keskeisenä oppikirjana on Esimiesosaaminen Liiketoiminnan menestystekijä, Riitta Hyppänen, Edita 2007–2013. Muuna materiaalina käytetään laajasti internetissä olevaa materiaalia.

Teaching methods

Tämä opintojakso on monimuotoinen ja sisältää lähiopetusta, itseopiskelua, tiimityöskentelyä, keskustelua lähijaksolla ja verkossa sekä etätehtäviä.

Opintojakson pedagogisena menetelmänä käytetään käänteistä opetusta. Käänteinen opetus (tai käänteinen luokkahuone, engl. flipped classroom t. flipped learning) on monimuoto-opetuksen muoto, jossa käytetään apuna internetissä olevia opetusmateriaaleja, jolloin varsinaisella oppitunnilla jää enemmän aikaa opettajan ja opiskelijoiden väliselle vuorovaikutukselle. Yleisimmin tämä tehdään antamalla opiskelijoille esitehtäväksi verkossa olevien videoiden katsominen ja niihin perustuvien tehtävien tekeminen.

Sanalla ”käänteinen” viitataan vastakohdan omaisesti vallalla olevaan perinteiseen opetusmenetelmään, jossa opettaja ensin opettaa uuden asian oppitunnilla, jonka jälkeen opiskelijat jatkavat aiheen opiskelua kotitehtävänä. Käänteisen opetuksen tavoitteena on saada opiskelijat tutustumaan uuteen asiaan ensin itsenäisesti, minkä jälkeen asian käsittelyä jatketaan yhdessä oppitunnilla. Käänteinen opetus korostaa siten 1) opiskelijan omaa aktiivisuuta oppimisessa, 2) opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta ja 3) teknologian ja internet-resurssien käyttöä opetuksessa.

Go back to top of page