Basics in Management and Leadership (3 cr)
Code: LTL6036-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 31.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.03.2022 - 29.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Olli Hatakka
- Tarmo Alastalo
- Teacher in charge
- Olli Hatakka
- Groups
-
LLNS21BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2021
- Course
- LTL6036
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
-
Materials
Opintojakson keskeisenä oppikirjana on Esimiesosaaminen Liiketoiminnan menestystekijä, Riitta Hyppänen, Edita 2007–2013. Muuna materiaalina käytetään laajasti internetissä olevaa materiaalia.
Teaching methods
Tämä opintojakso on monimuotoinen ja sisältää lähiopetusta, itseopiskelua, tiimityöskentelyä, keskustelua lähijaksolla ja verkossa sekä etätehtäviä.
Opintojakson pedagogisena menetelmänä käytetään käänteistä opetusta. Käänteinen opetus (tai käänteinen luokkahuone, engl. flipped classroom t. flipped learning) on monimuoto-opetuksen muoto, jossa käytetään apuna internetissä olevia opetusmateriaaleja, jolloin varsinaisella oppitunnilla jää enemmän aikaa opettajan ja opiskelijoiden väliselle vuorovaikutukselle. Yleisimmin tämä tehdään antamalla opiskelijoille esitehtäväksi verkossa olevien videoiden katsominen ja niihin perustuvien tehtävien tekeminen.
Sanalla ”käänteinen” viitataan vastakohdan omaisesti vallalla olevaan perinteiseen opetusmenetelmään, jossa opettaja ensin opettaa uuden asian oppitunnilla, jonka jälkeen opiskelijat jatkavat aiheen opiskelua kotitehtävänä. Käänteisen opetuksen tavoitteena on saada opiskelijat tutustumaan uuteen asiaan ensin itsenäisesti, minkä jälkeen asian käsittelyä jatketaan yhdessä oppitunnilla. Käänteinen opetus korostaa siten 1) opiskelijan omaa aktiivisuuta oppimisessa, 2) opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta ja 3) teknologian ja internet-resurssien käyttöä opetuksessa.