Skip to main content

International Business Operations (5 cr)

Code: LTL6039-3002

General information


Enrollment
01.04.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 18.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Pertti Laitinen
Teacher in charge
Pertti Laitinen
Groups
LTLAS20
BBA, Business Economics, Blended Learning, Fall, 2020
Course
LTL6039

Evaluation scale

H-5

Objective

The course introduces the strategies, techniques and competences for internationalisation of companies. The course introduces the operating models and competitive tools used by internationalising and internationally active companies. The skills needed for internationalisation will be identified and assessed. You learn to analyse the opportunities and risks of international markets. You learn about ethical and responsible business practices in international trade. Practise using basic tools for international logistics and freight forwarding, such as Incoterms 2020.

Content

-- Planning and strategies for internationalisation
- Skills for internationalisation
- Analysing international markets
- Managing the risks associated with internationalisation
- Ethics and responsible business practices in international business
- Logistics and freight forwarding in international trade

Materials

Kurssin Moodlessa jaettava materiaali.
Kansainvälinen liiketoiminta - ja markkinointi. Vahvaselkä Irma.

Teaching methods

Kansainvälinen liiketoiminta kurssilla perehdytään yritysten kansainvälistymisen strategioihin, tekniikoihin ja kompetensseihin.
Tutkinnon kompenssit:
Liiketoiminta- ja projektiosaaminen, markkinointi- ja myyntiosaaminen, oikeudellinen osaaminen, eettinen osaaminen, kansainvälisyysosaaminen.
Osaamistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää kansainvälistymisen merkityksen yrityksen menestystekijänä.
Opiskelija osaa selvittää vientimarkkinoita erityisesti pk-yrityksen näkökulmasta.
Opiskelija osaa käynnistää vientitoiminnan erityisesti lähialueille (Pohjoismaat, Venäjä, Eurooppa), sekä kaukomarkkinoille (Amerikat ja Aasia. Sekä osaa hyödyntää vientitoimintaa tukevia verkostoja.
Keskeinen sisältö:
Kansainvälistymisen suunnittelu ja strategiat.
Kansainvälisen markkinoinnin ja myyntityön johtaminen.
Kansainvälisten jakelukanavien selvittäminen ja valinta.
Kansainvälistymisen edellytykset (kyvyt, resurssit ja analyysit.

Go back to top of page