Basics of Marketing (5 cr)
Code: LTL6009-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 18.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LLNS21BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2021
- Course
- LTL6009
Evaluation scale
H-5
Objective
The student understands the customer-oriented and integrated marketing in the business. They master the basic concepts and know how to take advantage of them. They understand the consumer behavior and segmentation of the importance of business planning and execution.
Content
Marketing paradigms 4C and 4P. Consumer behavior concepts. Segmentation. Customer relationships.
Location and time
Luennot pidetään tiistaisin aamupäivällä sekä keskiviikkoisin iltapäivällä. Dialogit pidetään torstaisin ryhmittäin.
Materials
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaali, sekä dialogien anti
Teaching methods
Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja tiimissä laadittava liiketoimintasuunnitelma. Tämä oppimistehtävä on yhteinen Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson kanssa. Opintojaksolla tehdään yhteistyötä UEF:n ja Riverian kanssa.
Exam schedules
Tentti pidetään opintojakson loppupuolella ja tarkka aikataulu ilmoitetaan opintojaksolla.
Completion alternatives
Aktiivinen osallistuminen virikeluennoille sekä tiimityöskenteltyyn ja dialogeihin. Lisäksi opintojakson suorituksiin kuuluu tentti.
Student workload
Total 133 h
Further information
Opintojaksolla pidetään tentti jakson loppuvaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.