Launch Marketing (5 cr)
Code: LTP7045-3002
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 17.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Anu Karreinen
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LTLAS19BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2019
- Course
- LTP7045
Evaluation scale
H-5
Objective
The student is able to launch a new product and service concept and business idea on the market.
Content
Innovation techniques, launch in the marketing process, launch of a new product, service or business idea, stages in the launch process.
Location and time
Lähiopetusta; luennot ja harjoitukset
Teaching methods
Lanseerausmarkkinointi ja Markkinointiviestintä-opintojaksot ovat tiiviisti sidoksissa toisiinsa. Lanseerausmarkkinoinnin oppimistehtävä sisältää markkinointiviestintäsuunnitelman, joka on Markkinointiviestintä-opintojakson oppimistehtävä. Suositellaan, että opiskelja valitsee molemmat opintojaksot yhtäaikaa. Tämä ei ole kuitenkaan pakollista.
Student workload
yhteensä 133 h