Skip to main content

Customer Relationship Management (5 cr)

Code: LTP7043-3002

General information


Enrollment
01.10.2021 - 31.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.03.2022 - 29.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Ulla Kärnä
Teacher in charge
Ulla Kärnä
Groups
LTLAS20
BBA, Business Economics, Blended Learning, Fall, 2020
Course
LTP7043

Evaluation scale

H-5

Objective

The student understands the importance of customer relationships and customer orientation to the organization. She/He masters the principles of management based on customer satisfaction and experience. The student knows the basic concepts of customer thinking and acquires the ability to create and maintain a company's customer relationships.

Content

Customer Satisfaction and Experience Management, Customer Lifecycle, Customer Finance, Customer Strategies, CRM

Location and time

Lähiopetus Wärtsilä -kampuksella

Materials

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Teaching methods

Tavoitteet:
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.
Keskeiset käsitteet:
Asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen, asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat ja asiakkuusohjelmat.

Opiskelijat laativat tiimissä asiakkuuksien kehittämisen projektityön toimeksiantajayritykselle.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojaksolla laaditaan tiimissä projektityö toimeksiantajayritykselle.

Student workload

133 h/opiskelija

Go back to top of page