Customer Relationship Management (5 cr)
Code: LTP7043-3002
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 31.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.03.2022 - 29.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LTLAS20BBA, Business Economics, Blended Learning, Fall, 2020
- Course
- LTP7043
Evaluation scale
H-5
Objective
The student understands the importance of customer relationships and customer orientation to the organization. She/He masters the principles of management based on customer satisfaction and experience. The student knows the basic concepts of customer thinking and acquires the ability to create and maintain a company's customer relationships.
Content
Customer Satisfaction and Experience Management, Customer Lifecycle, Customer Finance, Customer Strategies, CRM
Location and time
Lähiopetus Wärtsilä -kampuksella
Materials
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Teaching methods
Tavoitteet:
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.
Keskeiset käsitteet:
Asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen, asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat ja asiakkuusohjelmat.
Opiskelijat laativat tiimissä asiakkuuksien kehittämisen projektityön toimeksiantajayritykselle.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojaksolla laaditaan tiimissä projektityö toimeksiantajayritykselle.
Student workload
133 h/opiskelija