Skip to main content

Reporting and Written Communication (2 cr)

Code: LTR6009-3003

General information


Enrollment
01.04.2021 - 30.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering
Teachers
Heli Juntunen
Johanna Järveläinen
Minna Sarola
Teacher in charge
Johanna Järveläinen
Groups
IRAS21
Engineering, Civil Engineering, Construction, Blended Learning, Fall 2021
Course
LTR6009

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You improve your skills in written expression. After having completed the course you will be able to write scientific text and you will be able to master the essential factors of reporting. You learn to produce reports, which are conform with the instructions and fulfill the quality criteria and you are able to evaluate your own information skills. You see the significance of written expression and a part of the own learning process and development of own professional skills.

Content

Reporting according to the thesis instructions. Principles of writing on the level of higher education. Different types of texts in connection with the investigative reporting and how to recognize them. Technics and processes in writing. Structure and analysis of texts. Presentation of the products to the group. Language planning and maintenance.

Location and time

Lähiopetus:
10.9. klo 08 - 11 (3t)
15.10. klo 08 - 11 (3t)

Kontaktiopetus Collaboratessa: 4t

Materials

Opettajan Moodle-alustalla jakama materiaali.

Kirjallisuutta:
Kauppinen, Nummi & Savola 2012. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. 10. - 11. painos tai uudempi.

Teaching methods

Tavoitteet:
Opiskelija oppii tuottamaan ohjeistuksen mukaisia, laadulliset kriteerit täyttäviä kirjallisia tehtäviä ja osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan. Opiskelija ymmärtää kirjoitusviestinnän merkityksen osana oppimisprosessiaan ja oman ammattitaitonsa kehitttämistä.

Sisältö:
- opinnäytetyön ohjeen mukainen raportointi
- korkeakoulutasoisen kirjoittamisen periaatteet
- erilaiset tutkimusraportointiin liittyvät tekstilajit ja niiden tunnistaminen
- kirjoitustekniikat ja -prosessi
- tekstin rakenne ja jäsentely
- kielenhuoltoa.

Opetusmenetelmät:
Luennot ja harjoitustehtävät.

Student workload

Lähiopetus: 6t
Kontaktiopetus Collaboratessa: 6t
Itsenäinen työskentely: 42t

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija on oppitunneilla aktiivinen . Hän noudattaa aikatauluja ja tekee annetut oppimistehtävät ajallaan ja hyväksytysti.

Hylätty: Opiskelija ei ole oppitunneilla aktiivinen. Hän ei ei noudata aikatauluja eikä tee annettuja oppimistehtäviä ajallaan ja hyväksytysti.

Go back to top of page