Skip to main content

Basics of Digital Marketing (5 cr)

Code: LTP7225-3002

General information


Enrollment
01.04.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.05.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Lotta Lilja
Teacher in charge
Lotta Lilja
Course
LTP7225

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys digitalisaation vaikutuksista ja mahdollisuuksista yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Opiskelija ymmärtää datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Opiskelija ymmärtää, miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Execution methods

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Content

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Location and time

Verkko-opintoina 1.5. - 31.7.2021

Materials

Käytettävä oppimateriaali julkaistaan verkkoympäristössä opintojakson aikana.

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina ja suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä. Osa luentotallenteista ja materiaaleista on valmiit kurssin alkaessa ja loputkin 1.6.2021 mennessä.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi verkkotentti sekä koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Exam schedules

Voit suorittaa verkkotentin palautettuasi tehtävät, viimeistään 31.7.2021.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää.

Qualifications

Lähtötasovaatimuksena on markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Go back to top of page