Virtuaalinen media (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUV6154-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2020 - 31.10.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.04.2021 - 28.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Medianomikoulutus (HM)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 21
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Aarno Savolainen
- Ajoitusryhmät
- B2 Verkko (Koko: 20 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
LUVNS19Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2019
- Pienryhmät
- B2 Verkko
- Opintojakso
- LUV6154
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija
- Osaa tuottaa sisältöjä erilaisiin virtuaalisiin medioihin (verkko- ja mobiilipalvelut sekä lisätty todellisuus).
- Hallitsee virtuaalisen median tekniikan käytön.
- Ymmärtää virtuaalisen median antamia mahdollisuuksia.
Toteutustavat
Lähiopetus
Suoritustavat
Lähiopetukseen osallistuminen, näyttö tai muussa korkeakoulussa suoritetut vastaavat opinnot.
Sisältö
Tuotetaan virtuaalista mediaa verkkopalvelun avulla ja siihen sopivaa sisältöä tarkoituksen mukaisella tekniikalla (verkko- ja mobiilipalvelut sekä lisätty todellisuus). Tutustumme sisällön esittämisen mahdollisuuksiin virtuaalisen median keinoin ja visualisoidaan sisältö sopivalla tavalla. Tekniset menetelmät otetaan riittävällä tasolla käyttöön sisällön esittämisessä.
Aika ja paikka
huhtikuu-toukokuu
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja Moodlen työtila ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Opiskelija perehtyy virtuaaliseen mediaan (erityisesti AR) ja tuottaa AR eli lisättyyn todellisuuteen sopivaa sisältöä. Käytämme lisätyn todellisuuden sisällöntuottamiseen sopivaa AR-palvelua, vaativimpia AR-työkaluja (mm. Zappar Studio) ja esittämiseen mobiililaitteita. Sisältöä pyritään tuottamaan monipuolisesti AR-kohdetta varten (ääni, video, animaatio, pienet pelit, kuvat, 360 panoraama, kasvojen tunnistus jne.). Tavoitteena on saada ympärillä oleva todellisuus tai kohde elämään mobiililaitteessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja harjoitustehtävät 100 h, tiedonhankinta 30 h