German for Customer Service (5 cr)
Code: KEP7008-3002
General information
- Enrollment
- 01.10.2020 - 31.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 21.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
H-5
Objective
After having completed the course the student is capable of speaking and writing German in everyday and working life situations. S/he is able to narrate in the past tense. S/he is acquainted with the German speaking countires in Europe and typical German customs.
Content
Asking and telling the way, giving instructions, telephone and hotelphrases, weather, business and pleasure travel, public transport,telling about one's career and company
Location and time
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3
ti ja to iltaisin klo 16:15-17:45.
Materials
- Netzwerk neu A1.2. Kurs- und Übungsbuch mit Audios und Videos - Nidottu, saksa, 2019
Stefanie Dengler, Tanja Mayr-Sieber, Paul Rusch
ISBN: 9783126071550
- Pedanetin verkkokielioppi
Kurssikirjoista lisätietoa opintojakson alussa.
Exam schedules
- kaksi tenttiä, joissa kaksi uusintamahdollisuutta 31.5. mennessä, joista jälkimmäinen EXAM-ympäristössä.
- tenttiin osallistumisen edellytyksenä on Moodlen tehtävien hyväksytty suoritus ja suullisten näyttöjen palautus.
Student workload
Lähiopiskelu 55 h, oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 30h.