Siirry suoraan sisältöön

Adobe Illustrator (3 op)

Toteutuksen tunnus: LUP7027-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.10.2020 - 18.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Medianomikoulutus (HM)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 100
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Juha-Pekka Leppänen
Vastuuopettaja
Juha-Pekka Leppänen
Opintojakso
LUP7027

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opiskelija- hallitsee Illustraator-vektoripiirto-ohjelman perustoiminnot- pystyy suunnittelemaan ohjelmalla logoja, käyntikortteja ja esitteitä- pystyy suunnittelemaan yksinkertaisia kuvituksia- osaa käyttää piirtotyökaluja ja tekstityökalua

Sisältö

Opintojaksolla käydään läpi Adoben Illustrator-vektoripiirto-ohjelman toimintoja erilaisiin graafisen suunnittelun käyttötarkoituksiin. Perehdytään ohjelman perustoimintoihin, vektoripohjaiseen grafiikkaan liittyviin käsitteisiin sekä useampisivuisen esitteen tai muun julkaisun taittoon. Harjoitellaan piirtämiseen liittyvien työkalujen käyttämistä kuvittamisessa ja Illustratorin typografiaan liittyviä toimintoja.

Aika ja paikka

Verkko-opinnot 5.10.-18.12.2020

Oppimateriaalit

Verkkoaineisto Moodle-ympäristössä

Opetusmenetelmät

Verkko-opinnot
Opintojaksolla käydään läpi Adoben Illustrator-vektoripiirto-ohjelman toimintoja erilaisiin graafisen suunnittelun käyttötarkoituksiin. Perehdytään ohjelman perustoimintoihin, vektoripohjaiseen grafiikkaan liittyviin käsitteisiin sekä useampisivuisen esitteen tai muun julkaisun taittoon. Harjoitellaan piirtämiseen liittyvien työkalujen käyttämistä kuvittamisessa ja Illustratorin typografiaan liittyviä toimintoja.
.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

100% itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Yksittäiset tehtävät arvioidaan Hyväksytty/Täydennettävä/Hylätty -asteikolla. Täydennettävä tarkoittaa, että tehtävää on parannettava opettajan kommenttien perusteella.
Yksittäisten tehtävien arviointiperusteet ovat tehtäväantojen yhteydessä.

Siirry alkuun