Skip to main content

Successful Marketing (5 cr)

Code: LTP7037-3002

General information


Enrollment
01.10.2020 - 31.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.03.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Ulla Kärnä
Teacher in charge
Ulla Kärnä
Course
LTP7037

Evaluation scale

H-5

Objective

The student understands the importance of marketing as a factor in the success of a company. He knows the basics of the marketing concept, personal sales work and customer experience. He / she is able to apply the most important marketing lessons, especially from the point of view of a small business.

Content

The importance of marketing as a factor in a company's success, the marketing concept, identifying customer needs and personal sales work, customer-oriented operations and its effects on the creation, maintenance and development of the company's customers.

Location and time

Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä.

Materials

Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.

Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Opiskelija laatii yksin tai pienessä ryhmässä valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön ohjeistuksen mukaan.
-

Exam schedules

opintojaksolla ei ole tenttiä

Student workload

Ac-opetusta ja -ohjaus 2 h, oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 51 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 30 h, yhteensä 133h

Go back to top of page