Intensive Case Management (2 cr)
Code: STS6094-STA21M1
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 80
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
Opintojaksolla perehdytään asiakkaan palveluohjausprosessiin ja palveluohjauksen eri tasoihin. Opintojakso antaa valmiuksia toimia moniammatillisessa yhteistyössä asiakkaan palveluprosessin eri vaiheissa.
- Osaat asiakaslähtöisesti toimia palveluohjauksen eri vaiheissa ja soveltaa erilaisia palveluohjauksen toimintatapoja.
- Ymmärrät asiakkaan palvelutarpeiden arvioinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakastyössä.
- Osaat toimia yhteistyössä eri toimijoiden kanssa asiakkaan palveluohjausprosessin eri vaiheissa.
- Osaat toteuttaa asiakasohjausta sähköisiä toimintaympäristöjä ja e-palveluita hyödyntäen.
Content
- Palveluohjauksen määritelmä ja rinnakkaiskäsitteet
- Asiakas- ja palveluohjauksen eri mallit
- Digitaalisuus palveluohjauksessa
- Asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheet
- Asiakaslähtöisyys palveluohjauksessa
- Moniammatillinen työskentely palveluohjauksessa
Location and time
Opintojakson opetus toteutetaan lähi/verkko-opetuksena sekä verkko-ohjauksena. Opintojaksolla on opiskelijan itsenäistäistä ja ryhmissä tehtäviä arvioitavia oppimistehtäviä.
Materials
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
Opintojaksolla perehdytään asiakkaan palvelutarpeiden arviointiin sekä asiakkaan palveluprosessin suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Opintojakso antaa valmiuksia toimia moniammatillisessa yhteistyössä asiakkaan palveluprosessin eri vaiheissa.
- Ymmärrät asiakkaan palvelutarpeiden arvioinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakastyössä.
- Osaat toteuttaa asiakkaan palveluprosessin suunnittelua, toteuttamista ja arviointia asiakastyössä.
- Osaat toimia yhteistyössä eri toimijoiden kanssa asiakkaan palveluohjausprosessin eri vaiheissa.
- Osaat toteuttaa asiakasohjausta sähköisiä toimintaympäristöjä ja e-palveluita hyödyntäen.
Employer connections
Opintojaksolle on suunniteltu työelämäyhteistyötä.
Exam schedules
Opintojakson suoritus tapahtuu aktiivisen osallistumisen sekä hyväksytyn oppimistehtävän suorittamisella.
Student workload
2 x 27 h = 54 h