Haastavien asiakaskohtaamisten taituriksi (2op)
Toteutuksen tunnus: SS10081-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2025 - 30.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 02.02.2026 - 15.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 50
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Lauri Saarelainen
- Vastuuopettaja
- Lauri Saarelainen
- Ryhmät
-
TOP25_26Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
-
KAKK26Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2026
- Opintojakso
- SS10081
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi:
• ymmärrät haastavan asiakaskäyttäytymisen taustalla vaikuttavia tekijöitä
• hallitset keskeisiä vuorovaikutustaitoja haastavissa kohtaamisissa
• kehität ammatillista itsevarmuutta ja jaksamista asiakastyössä
Sisältö
Tällä opintojaksolla vahvistat valmiuksiasi kohdata haastavia asiakastilanteita rakentavasti ja ammatillisesti.
Opintojaksolla perehdyt haastavan asiakkaan käyttäytymisen taustatekijöihin sekä vuorovaikutuksen ja palvelutilanteiden dynamiikkaan. Lisäksi kehität taitojasi ennakoida, ymmärtää ja hallita erilaisia haastavia asiakaskohtaamisia sekä harjoittelet itseesi kohdistuvan stressin hallintaa.
Opintojakso tarjoaa käytännönläheisiä työkaluja tilanteiden käsittelyyn erityisesti asiakaspalvelu-, sosiaali-, terveys- ja kasvatusaloilla.
Opintojakso soveltuu myös ammattikorkeakouluopiskelijoille, jotka haluavat kehittää asiakastyön vuorovaikutusosaamistaan vaativissa tilanteissa.