Skip to main content

Interaction and Communication in the Work of the Supervisor (3cr)

Code: LL10073-3011

General information


Enrollment
01.10.2025 - 31.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
16.02.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Satu Saarinen
Teacher in charge
Satu Saarinen
Groups
TOP25_26
Other Complimentary Studies Group Semester 2025-2026
KAKK26
Karelia, Open UAS, All, Spring, 2026
Course
LL10073

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

The aim of the course is to help you understand the importance of good communication and effective interaction in successful leadership. You will learn about the factors influencing a leader’s communication and interaction from both the employee’s and the work community’s perspectives. You will learn how a leader can make their team succeed and become enthusiastic about their work. You will also learn to identify your own strengths and areas for improvement in your communication and interaction skills.”

Content

Themes covered in the course:
- Encounters at the workplace: What is a superior who communicates well? How should a supervisor act and behave in different interaction situations?
- Appreciation and trust in the work community: appreciative leadership, promotion of cooperation, fairness
- A good feedback culture as a success factor for the work community
- The supervisor solves challenging situations in the work community

Location and time

Verkko-opinnot

Materials

Oppimistehtävien lähdekirjallisuusvinkkejä:
- Isotalus, P. & Rajalahti, H. 2017. Vuorovaikutus johtajan työssä.
- Kuusela, S. 2013. Esimiehen vuorovaikutustaidot.
- Roth, P-C. & Saarenpää, J. 2020. Sudenpentujen käsikirja esimiehille - Vuorovaikutustaidot ja sosiaaliset tunteet työelämässä.
- Kupias, P. Peltola, R. & Saloranta, P. 2011. Onnistu palautteessa.
- Järvinen, P. 2014. Esimies ongelmatilanteissa.
- Oulasmaa, M & Pesonen, M. 2022. Suoraa palautetta.
- Talvio, M & Klemola, U. 2017. Toimiva vuorovaikutus.
- Åhman, H. 2021. Keskusteluälykkyys painetilanteissa

Teaching methods

Opiskelet verkossa itsenäisesti ja omaan tahtiin. Opintojaksolla on neljä essee-tyyppistä tehtävää käsiteltävistä aihealueista. Tehtävissä hyödynnetään lähdekirjallisuutta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työtä. Mahdollisuutesi oppia ja kehittyä tällä opintojaksolla vie keskimäärin 81 tuntia aikaasi. Koko opintojakson ajalle jaettuna se tarkoittaa noin 9-10 tunnin viikoittaista työskentelyä.

Further information

Opintojakson Moodle avautuu 16.2.2026

Go back to top of page