Designing Media Projects (5cr)
Code: HM10043-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 09.03.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Medianomikoulutus (HM)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 56
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Hanna Vienonen
- Susanna Åke
- Teacher in charge
- Jari Kupiainen
- Groups
-
HMNS25Media (BA), Full-time Studies, Fall, 2025
-
HMNS25YMedia (BA), Full-time Studies, Fall, 2025, Team Learning and Entrepreneurship Skills
- Course
- HM10043
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija lisää tietämystään ja osaamistaan erilaisissa asiakkaille tehtävissä mediatuotannon projekteissa. Hän hahmottaa nykymedian monipuoliset mahdollisuudet ja osaa hyödyntää niitä omassa tekemisessään. Opiskelija etsii, analysoi sekä jakaa aktiivisesti uutta tietoa uudenlaisen mediasisällön tuottamiseksi. Oppimistehtävien pääpaino on esituotannossa ja siihen liittyvässä dokumentaatiossa.
Location and time
Tikkarinne Campus and the Moodle learning environment.
Teaching methods
The student deepens their knowledge of planning media productions. The key learning outcomes are to learn how to develop a feasible concept from a media production idea, apply service design principles to audience and client needs, work constructively in a team, and manage one’s own work in a goal-oriented way. The course is built on dialogic in-person lectures and individual and group assignments.
Student workload
The student’s total workload is approximately 135 hours.