Client-Centred Counselling and Guidance (6 cr)
Code: SF10014-3008
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Fysioterapeuttikoulutus (SF)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Jenni Massinen
- Tarja Pesonen-Sivonen
- Hilppa Mustonen
- Noora Silvennoinen
- Teacher in charge
- Hilppa Mustonen
- Groups
-
SFAK25Physiotherapist, Blended Learning, Spring, 2025
- Course
- SF10014
Evaluation scale
H-5
Objective
After completing the module you will be able to the course, you will
Physiotherapy Guidance and Counseling 5 ECTS
- You are able to interact in the different phases of the physiotherapy process.
- You are able to plan, implement, and evaluate an individual physiotherapy process.
- You are able to explain the principles of remote guidance.
Professional Growth 1 ECTS
- You will deepen your understanding of teamwork and team-based learning, as well as critical reflection on your own learning.
- You will understand the significance of career goal planning as part of professional growth.
Content
Physiotherapy guidance and counseling 5 ECTS
- The physiotherapy process
- Physiotherapeutic interaction
- Remote guidance
Professional growth 1 ECTS
- Beginning of the semester and the following semester: Start of the semester and the following semester
- Goal-oriented team work
- Reflection
- Updating career portfolio:
- Team development discussions
- Internships on the career path
Location and time
Fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta alkaa teoriaopinnoilla lukukauden ensimmäisellä jaksolla. Käytännön asiakastyöskentely alkaa lukukauden ensimmäisen jakson lopussa.
Materials
Vänskä K, Laitinen-Väänänen S, Kettunen T ja Mäkelä J 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita Prima.
Kauranen K 2018 (tai uudempi). Fysioterapeutin käsikirja. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Jaakkola T, Liukkonen J & Sääkslahti A (toim) 2017. Liikuntapedagogiikka. PS-kustannus.
Teaching methods
Opintojakso koostuu kahdesta erillisestä osasta: Ammatillinen kasvu ja Fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta.
Fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta 5op;
Itsenäinen työskentely
Tiimityöskentely
Asiakastyöskentely
Tentti
Ammatillinen kasvu;
Syvennät osaamistasi tiimityöskentelystä ja tiimioppimisesta sekä oman oppimisen kriittisestä tarkastelusta.
Ymmärrät uratavoitteiden suunnittelun merkityksen osana ammatillista kasvua.
Teet lukukaudelle opiskelusuunnitelman.
Employer connections
Fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta opintojakso sisältää asiakastyöskentelyä.
Completion alternatives
AHOT menettely.
Erityisen tuen päätöksen saaneen tuki ja ohjaus Pakissa olevan ohjeen mukaisesti.
Ei muita valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Ammatillinen kasvu 1 op = 27 t opiskelijan työtä.
Fysioterapeuttinen ohjaus ja neuvonta 5 op = 135 t opiskelijan työtä.