Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)
Toteutuksen tunnus: HM10083-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.09.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Verkossa
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Tuija Kainulainen
- Vastuuopettaja
- Tuija Kainulainen
- Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
- Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu) (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
TOP25_26Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
-
KAKS25Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2025
- Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Tutkinto-opiskelijat (myös ristiinopiskelu)
- Opintojakso
- HM10083
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi:
• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät.
• Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut.
• Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti.
• Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.
Toteutustavat
Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä
Suoritustavat
Completing and returning assigned tasks according to instructions.
Sisältö
Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.
1. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät:
• Sisältömarkkinointi
• Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen)
• Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn
• Google Ads video- ja display-mainonta
• Sähköpostimarkkinointi
• Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat
2. Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi:
• Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla
• Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät
• Google Analytics
• Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi
• Mediaseuranta ja tiedonhaku
Aika ja paikka
Opinnot toteutetaan verkko-opintona, jonka voit suorittaa itsenäisesti oman aikataulusi mukaan.
Opintojakso avoinna 25.8.-19.12.2025.
Opetusmenetelmät
Opiskelet verkossa.
Perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Lisäksi harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 3 opintopistettä, eli noin 81 tuntia opiskelua.
Koulutusvideot 27 h
Ulkopuoliset oppiaineistot ja lukeminen 27 h
Tehtävät ja suunnitelmat 27 h
Lisätiedot
Koulutuksen antaja on Tovari Oy:n Joona Kotilainen. Opinnot toteutetaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojaksolle on nonstop-ilmoittautuminen.
Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa
https://sem.karelia.fi
Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY-keskukselta ja Karelia-ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto oli 1.5.2021-31.10.2023.