Skip to main content

Research, Development and Innovation Activities 2 (4 cr)

Code: SY10009-3024

General information


Enrollment
01.04.2025 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Mirka Nisula
Kirsi Lindlöf
Tommi Kinnunen
Teacher in charge
Kirsi Lindlöf
Groups
SSAK24
Bachelor of Social Services, Blended learning, Spring, 2024
Course
SY10009

Evaluation scale

Approved/Rejected

Content scheduling

Opintojakson A- ja B-osan aikataulu ja eteneminen on ohjeistettu Moodlessa.

Objective

The aim is that you
- can apply research and development methods
- acquire skills needed in the thesis process
- understand the purpose and use of various innovative methods in the fields of health and social care and education (e.g. experimental development and service design)
- can apply various innovation methods
- become familiar with the methods for futures research

Content

A multidisciplinary and multi-professional approach
The study unit / the course is divided into two sections:
- A: multidisciplinary development and innovation, 2cr
- B: field-specific section; basics of the thesis, 2 cr

Location and time

A-osa suoritetaan kokonaan opintojakson Moodlessa, josta löytyy myös opintojakson toteutusaikataulu.
B-osa keskittyy sosionomikoulutuksen opinnäytetyössä käytettäviin laadullisiin ja määrällisiin tutkimusmenetelmiin sekä toiminnallisen opinnäyteyön menetelmiin. Menetelmien käyttöä myös harjoitellaan.

Materials

Opintojakson oppimateriaalien tiedot löytyvät opintojakson Moodlesta ja opinnäytetyöhön liittyvän työskentelyn sekä eri työvaiheiden osalta opiskelijan Pakista.

Teaching methods

Opintojakso koostuu A-osasta; tutkimus-, kehittämis ja innovaatiomenetelmät (2 op) sekä
B-osasta: koulutusalakohtainen osuus; opinnäytetyön tutkimukselliset menetelmät (2 op). Opiskelu tapahtuu verkko-opetuksessa ja itsenäisenä opiskeluna, Osion suorittaminen tapahtuu osallistumalla opetukseen sekä oppimistehtävien tekemisellä.

Opintojakson suoritettuasi osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä. Saat valmiuksia opinnäytetyöhön.

Completion alternatives

Koulutusalakohtaisen B-osan voi hyväksilukea (alle 10 vuotta sitten suoritetut TKI-opinnot) tai tehdä ahot-näytöllä, mikäli on jo aiemmin suorittanut vastaavia korkeakoulutasoisia opintoja.

Korvaavuuden tai ahot-näytön hakeminen tehdään Moodlessa opintojakson käynnistyttyä 28.9.2025 mennessä. Opintojakson vastuuopettaja hyväksyy tai hylkää selvityksen sekä antaa opiskelijalle jatkotoimintaohjeet Moodlessa. Ahot-näyttöä ei haeta Pepissä.

Student workload

4 op vastaa 4 x 27 h työmäärää.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty
A-osan opiskelijakohtaisten tehtävien ja loppureflektiotehtävän hyväksytty suoritus.
B-osan suorituksen perusteena aktiivinen osallistuminen, oppimistehtävien tekeminen sekä itsearviointi.

Hylätty
A-osan opiskelijakohtaisten tehtävien ja loppureflektiotehtävän puutteellinen suoritus/suoritusten puuttuminen.
B-osan suorituksen puutteet, kuten opetukseen osallistuminen, oppimistehtävien ja/tai itsearvioinnin puuttuminen.

Further information

Korvaavuus ja ahot-näyttö on ohjeistettu kohdassa "Vaihtoehtoiset suoritustavat".

Go back to top of page