Research, Development and Innovation Activities 2 (4 cr)
Code: SY10009-3024
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Mirka Nisula
- Kirsi Lindlöf
- Tommi Kinnunen
- Teacher in charge
- Kirsi Lindlöf
- Groups
-
SSAK24Bachelor of Social Services, Blended learning, Spring, 2024
- Course
- SY10009
Evaluation scale
Approved/Rejected
Content scheduling
Opintojakson A- ja B-osan aikataulu ja eteneminen on ohjeistettu Moodlessa.
Objective
The aim is that you
- can apply research and development methods
- acquire skills needed in the thesis process
- understand the purpose and use of various innovative methods in the fields of health and social care and education (e.g. experimental development and service design)
- can apply various innovation methods
- become familiar with the methods for futures research
Content
A multidisciplinary and multi-professional approach
The study unit / the course is divided into two sections:
- A: multidisciplinary development and innovation, 2cr
- B: field-specific section; basics of the thesis, 2 cr
Location and time
A-osa suoritetaan kokonaan opintojakson Moodlessa, josta löytyy myös opintojakson toteutusaikataulu.
B-osa keskittyy sosionomikoulutuksen opinnäytetyössä käytettäviin laadullisiin ja määrällisiin tutkimusmenetelmiin sekä toiminnallisen opinnäyteyön menetelmiin. Menetelmien käyttöä myös harjoitellaan.
Materials
Opintojakson oppimateriaalien tiedot löytyvät opintojakson Moodlesta ja opinnäytetyöhön liittyvän työskentelyn sekä eri työvaiheiden osalta opiskelijan Pakista.
Teaching methods
Opintojakso koostuu A-osasta; tutkimus-, kehittämis ja innovaatiomenetelmät (2 op) sekä
B-osasta: koulutusalakohtainen osuus; opinnäytetyön tutkimukselliset menetelmät (2 op). Opiskelu tapahtuu verkko-opetuksessa ja itsenäisenä opiskeluna, Osion suorittaminen tapahtuu osallistumalla opetukseen sekä oppimistehtävien tekemisellä.
Opintojakson suoritettuasi osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä. Ymmärrät tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiä ja hyödynnettävyyttä. Ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote ja kasvatusalalla; esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu. Osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä. Saat valmiuksia opinnäytetyöhön.
Completion alternatives
Koulutusalakohtaisen B-osan voi hyväksilukea (alle 10 vuotta sitten suoritetut TKI-opinnot) tai tehdä ahot-näytöllä, mikäli on jo aiemmin suorittanut vastaavia korkeakoulutasoisia opintoja.
Korvaavuuden tai ahot-näytön hakeminen tehdään Moodlessa opintojakson käynnistyttyä 28.9.2025 mennessä. Opintojakson vastuuopettaja hyväksyy tai hylkää selvityksen sekä antaa opiskelijalle jatkotoimintaohjeet Moodlessa. Ahot-näyttöä ei haeta Pepissä.
Student workload
4 op vastaa 4 x 27 h työmäärää.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
A-osan opiskelijakohtaisten tehtävien ja loppureflektiotehtävän hyväksytty suoritus.
B-osan suorituksen perusteena aktiivinen osallistuminen, oppimistehtävien tekeminen sekä itsearviointi.
Hylätty
A-osan opiskelijakohtaisten tehtävien ja loppureflektiotehtävän puutteellinen suoritus/suoritusten puuttuminen.
B-osan suorituksen puutteet, kuten opetukseen osallistuminen, oppimistehtävien ja/tai itsearvioinnin puuttuminen.
Further information
Korvaavuus ja ahot-näyttö on ohjeistettu kohdassa "Vaihtoehtoiset suoritustavat".