Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (2op)

Toteutuksen tunnus: SS10035-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2025 - 31.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 60
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Katja Sorjonen
Irmeli Stenberg-Louko
Vastuuopettaja
Katja Sorjonen
Ryhmät
SSAS23
Sosionomi (AMK), monimuoto, syksy, 2023
Opintojakso
SS10035

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen ymmärrät palveluohjauksen rakenteellisen ulottuvuuden ja osaat vahvistaa asiakkaan osallisuutta palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä. Ymmärrät palvelukokonaisuuksien ja palveluketjujen merkityksen ja osaat toteuttaa segmentoinnista lähtevää palveluohjausta.

Sisältö

- Rakenteellinen ulottuvuus palveluohjauksessa
- Asiakkaan osallisuus palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä
- Palvelukokonaisuudet ja palveluketjut palveluohjauksessa
- Asiakkuussegmentit
- Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu 1. jaksolla, ja alkaa lähiopetuksena ensimmäisten lähipäivien aikana.

Oppimateriaalit

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähi/etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen ja parityöskentelyyn.

Lisätiedot

Voit valita joko monimuotototeutuksen (SSAS23) tai päivätoteutuksen (SSNS23).

Voit suorittaa opintojakson joustavasti Asiakastyön harjoittelun jälkeen.

Siirry alkuun