Nursing NOW (2cr)
Code: SH10051-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sairaanhoitajakoulutus (SH)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 20 - 120
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Mari Savolainen
- Teacher in charge
- Mari Savolainen
- Groups
-
SHNS23Bachelor of Health Care, Nursing, Full-time studies, Fall, 2023
-
SHAS23Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Fall, 2023
-
STNS23Public Health Nurse, Full-time Studies, Fall, 2023
- Course
- SH10051
Evaluation scale
H-5
Objective
Ability to interact with clients/patients and colleagues from diverse cultural backgrounds in an individual and encouraging manner.
Ability to identify existing and emerging health threats and incorporate them into health promotion for clients/patients.
Ability to develop and adapt one’s work in line with changes in the social and healthcare sector.
Identifying areas for development and research in nursing
Ability to utilize digital services as part of holistic client/patient care.
Understanding of career development opportunities for nurses.
Teaching methods
Hoitotyö NYT on vaihtuvasisältöinen, terveydenhuollon ajankohtaisiin teemoihin painottuva opintojakso, jonka tarkoituksena on tarjota valmistuville sairaanhoitajaopiskelijoille ajatuksia sekä terveydenhuollon tulevaisuudesta että tämän hetken polttavista teemoista.
Kurssilla pyritään vahvistamaan opiskelijan omaa kykyä kriittiseen ajatteluun ja ajankohtaisen tiedon suodattamiseen, joten tietoja ei tuoda vain valmiiksi pureskeltuina faktoina, vaan omaa ajatusta herätellen.
Kurssin voi suorittaa myös meillä opiskelevat vaihto-opiskelijat, joten ohjeet ja tehtävät on sekä suomeksi että englanniksi. Toteutuksen saa tehdä kummalla kielellä vain.