Skip to main content

Professional Development 3 (1 cr)

Code: SH10052-3006

General information


Enrollment
01.01.2025 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2025 - 19.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sairaanhoitajakoulutus (SH)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 120
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Degree Programme in Public Health Nursing
Teachers
Anu Kinnunen
Minna Turunen
Mari Sivonen
Kirsi Tanskanen
Mari Savolainen
Petri Ronkainen
Tarja Ruokonen
Teacher in charge
Minna Turunen
Groups
SHNK23
Bachelor of Health Care, Nursing, Full-time Studies, Spring, 2023
SHAK23
Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Spring, 2023
SHFS23
Bachelor of Health Care, Nursing, Blended Learning, Fall, 2023, Fast Track
Course
SH10052

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You can evaluate the development of your own competence in a development discussion
You know how to apply for working life contacts in social and health work
You can prepare for the transition to work and become acquainted with postgraduate studies in social and health field

Content

Tutor teacher lectures; development discussion, career guidance
Student counselor lectures; working life cooperation, postgraduate studies
National Final Exam for Nurses

Teaching methods

Opettajatutortunnit:
Kehityskeskustelut
Opinnoissa tukeminen ja ohjaus
Ajankohtaiset opintoihin liittyvät teemat
Harjoittelujen ja täydentävien opintojen ohjaus
Uraohjaus

Opon tunnit:
Työelämäyhteistyö esim. työsuojelu ja työhyvinvointi
Jatko-opinnot


Sh-valtakunnallinen koe

Assessment criteria, approved/failed

Aktiivinen osallistuminen oman ryhmän tunneille
- HOPSn päivittäminen
- CV:n päivittäminen (Jobilili)
- Kehityskeskusteluun valmistautuminen (kirjallinen lomake verkossa) ja keskustelun käyminen opettajatutorin kanssa
Sairaanhoitajan valtakunnallisen kokeen hyväksytty suorittaminen

Go back to top of page