Multidisciplinary Customer Processes and Service Counselling (6cr)
Code: SG10011-3005
General information
- Enrollment
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 07.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Geronomikoulutus (SG)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
- Teachers
- Helena Ikonen
- Anne Partti
- Karoliina Keinänen
- Teacher in charge
- Terhi Myller
- Groups
-
SGAK25Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Spring, 2025
- Course
- SG10011
Evaluation scale
H-5
Objective
A) Multidisciplinary Client Processes and Service Counselling 4 cr
- You are able to define phases of work processes of the applied gerontology professionals; first stage evaluation, needs' assessment, planning and aims' specification, definition of support and assistance, process evaluation and process closing
-You are able to assess, plan and implement need-based service entity of older people as a part of multiprofessional collaboration
-You are able to choose individual, statutory services and forms of support for older people
- You are able to create an individual service/care/rehabilition plan in multiprofessional collaboration
-You are able describe and apply case-management as an work orientation
-You are able to analyse guidance of older people and implement guidance considering individual needs
Content
- Work processes of applied gerontology professionals
-Case-management and service counselling
-Services and different forms of support and assistance
-Empowered and rehabilitation-supportative orientation
-Multiprofessional collaboration
-Security of clients and patients
-Specific questions of guidance of older people
Location and time
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina Moodle-oppimisympäristössä. Opintojakso toteutuu aikavälillä 7.1.2026-31.5.2026.
Materials
• Opintojakson Moodlen materiaalit
Perehdy opintojaksolla ainakin seuraaviin materiaaleihin:
• Ristolainen, Hanna 2022 (palveluohjausta koskeva luku 3) https://erepo.uef.fi/handle/123456789/27401?locale-attribute=fi
• Myller, Terhi 2022 (asiakasprosesseja koskevat luvut 3.2. ja 3.3.) https://erepo.uef.fi/handle/123456789/28520
• Zechner, Minna (toim.) 2019. Palvelutarpeen arvioinnin näkökulmia. https://www.theseus.fi/handle/10024/226365
Teaching methods
Opetukseen sisältyy sekä lähi- että etäopetusta. Opiskelija työskentelee opintojaksolla itsenäisesti sekä tiimeissä.
Opintojakson A-osio rakentuu kolmesta teemasta, joihin liittyy tallenteita, ohjaustunteja sekä lähiopetusta. Opintojakson päätteeksi koostat itsenäisesti kokoavan tehtävän. Suosittelemme, että suoritat opintojakson osiot siinä järjestyksessä, kuin ne on oppimisympäristöön sijoitettu, mutta voit edetä oman aikataulun mukaisessa järjestyksessä.
Opintojakson B-osio on itsenäisesti verkossa suoritettava kokonaisuus.
Student workload
Opintojakso on jaettu kahteen osioon:
• A-osio sisältää itsenäistä ja tiimityöskentelyä 4 op*27 h = 108 h.
o Sisältää kirjallisuuteen, materiaaleihin ja tallenteisiin perehtymisen, tiimityöskentelyn ja opintojakson kokoavan oppimistehtävän (itsenäisesti tehtävä).
• B-osio, itsenäistä työskentelyä verkossa 2 op *27h= 54 h.