2. Practical Training, Active Professional in Working Life (7 cr)
Code: SF10024-3006
General information
- Enrollment
- 21.01.2025 - 09.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Fysioterapeuttikoulutus (SF)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Jenni Massinen
- Tarja Pesonen-Sivonen
- Anne Ryhänen
- Teacher in charge
- Hilppa Mustonen
- Groups
-
SFAK24Physiotherapist, Blended Learning, Spring, 2024
- Course
- SF10024
Evaluation scale
H-5
Objective
General Objectives of Physiotherapy Practice:
Physiotherapy practice is a learning process aimed at familiarizing the student with the key practical tasks of the physiotherapist profession (Karelia University of Applied Sciences Degree Regulations 2020).
In physiotherapy practice, the student applies, analyzes, and evaluates their own competencies broadly across the core areas of physiotherapy expertise.
In physiotherapy practice, the student applies, analyzes, and evaluates evidence-based knowledge, skills, and competencies needed at various stages of physiotherapy processes.
In physiotherapy practice, the student applies, analyzes, and evaluates their knowledge, skills, and competencies in various physiotherapy work and operational environments, with different clients and patients, as well as with different client and patient groups.
Content
Työikäisten toimintakyvyn tukemiseen tähtäävä fysioterapia.
Harjoittelupaikat
- Karelian oppimis- ja palveluympäristö TARMO
- Siun sote, harjoittelupaikat kantakaupungissa ja maakunnassa (tk:n avofysioterapia)
- Itsenäisesti hankittava harjoittelupaikka: Työikäisten fysioterapia yksityisessä terveydenhuollossa tai julkisessa terveydenhuollossa muualla Suomessa.
- Harjoittelupaikkojen jakamisessa noudatetaan opiskelijaryhmän kesken tehtyä harjoittelupaikkojen jakamis- ja rotaatiosuunnitelmaa, joka on tehty 2. lukukauden alkupuolella tutoropettajan ohjauksessa.
- Tämän jälkeen harjoittelupaikan varaus ja hankinta on opiskelijan vastuulla.